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Traxxas TRX-4 Sport Rot 1/10 Pickup Scale RTR- Offroad Scaler 1-Gang ohne Diffsperren

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CHF 389.90
Listenpreis: CHF 459.90   Du sparst: CHF 70.00 (15%)
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TRX82024-4RED
Lieferumfang: Fahrfertiges Modell inkl. Fernsteuerung ohne Fahrakku - Ladegerät
Geschwindigkeit max. ca: 5+ Km/h

Hersteller Info: Traxxas - mehr Artikel >

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82024-4RED TRAXXAS TRX4 SPORT Pickup-Crawler 1/10 Crawler 2.4GHz ohne Akku, ohne Lader

Farbe: Red

Sport Version mit Starrachsen und 1-Gang Getriebe

Benötigt wird noch: Fahrakku, Ladegerät und 4x AA Batterien für die Fernsteuerung

Der TRX-4 Sport vereint die unschlagbare Bodenfreiheit und Fahrdynamik der Traxxas-Portalachsen, Canyon Trail-Reifen und eine leichte Karosserie für einen schlanken, leistungsorientierten neuen TRX-4.

Die einzigartigen Stoßfänger, Räder und die Karosserie des Sports wurden für mehr Leistung in technischen Bereichen entwickelt. Egal, ob es sich um einen spaßigen Trailrun oder um ein technisch anspruchsvolles Gelände handelt, die Leistungsfähigkeit und der zweckmäßige Ansatz des TRX-4 Sport bringen Ihre Outdoor-Abenteuer auf ein neues Niveau.

Eigenschaften:

Chassis:

Heavy Duty Steel Frame

Einstellbarer Radstand

Dual-Batteriefach

Bodenwannen

Dämpfer aus Aluminium

Heavy Duty Steel Links

Präzisions-Sechskant-Hardware

Antriebsstrang:

Portal-Achsen

Rutschkupplung

Gesperrte Differentiale

Stahlgetriebe

Gehärtete Stahl-U-Verbindungen

Doppel-Slipper-Kupplung

Abgedichtete Kugellager

Geometrie:

Mittellaufende Gelenkwellen und Suspension Links

Stabile Lenkgestänge und Aufhängungsstangen

45-Grad-Lenkwinkel

Extreme Annäherungswinkel

Hohe Bodenfreiheit

Design des vorderen Motors

Elektronik:

XL-5 HV ESC

Titan 21T 550 Motor

Wasserdichtes Metal Gear Servo

TQ ™ 2-Kanal-Funksystem

Spezifikationen:

Länge: 557 mm (21,93 Zoll)

Vordere Spur: 249 mm (9,78 Zoll)

Hintere Spur: 249 mm (9,78 Zoll)

Bodenfreiheit: 80 mm

Gewicht: 2,63 kg

Höhe: 9,47 Zoll (241 mm)

Radstand: 312 mm (12,28 Zoll)

Dämpferlänge vorne: 90 mm (3,54 Zoll)

Dämpferlänge hinten: 90 mm (3,54 Zoll)

Vorderräder: 49 x 26 mm (1,9 x 1,02 Zoll)

Hinterräder: 49 x 26 mm (1,9 x 1,02 Zoll)

Vorderreifen: 118 x 48 mm (4,64 x 1,89 Zoll)

Hinterreifen: 118 x 48 mm (4,64 x 1,89 Zoll)

Sechskantgröße: 12 mm

Geschwindigkeitsregelung: XL-5 HV

Motor (elektrisch): 21T

Übertragung: Single Speed

Modulation: 32P

Differentialtyp: Spool (kein Differential)

Chassis-Struktur / Material: Stahlleiterrahmen mit Nylon-Verbundträgern

Bremsentyp: Elektronische "Hill Hold"

Antriebssystem: 4WD mit Wellenantrieb

Lenkung: Am Chassis montierter Servo

Servo: 2075X Metal Gear

Sender: TQ ™ 2,4 GHz 2-Kanal-Sender mit Empfänger: 6519

Batteriefach: 158,75 L x 47 B x 23/26 mm

Große Bodenfreiheit

Portalachsen welche man auch schon vom MST CFX-W kennt, vergrößern die Bodenfreiheit

Torque Twist reduziert

Durch den Aufbau der Zahnräder in den Portalachsen ist der unerwünschte Torque Twist so gut wie nicht vorhanden.

Durchdachte Geometrie

Höhere Achslenker und die Mittelantriebswelle vermeiden kritische Antriebswellen- und Fahrwerks-Winkel. So erreicht man eine geringere Belastung der Antriebswellen, und die höheren Aufhängungsverbindungen sorgen für eine größere Bodenfreiheit.

Stahl-Rahmen

Der Rahmen ist aus Stahlblech gefertigt und bildet das Grundgerüst des TRX-4.

Sperrbare Differentiale

Das vordere und hintere Differential lassen sich über die Fernsteuerung sperren und entsperren. Die Differentiale werden über zwei Bowdenzüge gesteuert.

45° Lenkeinschlag

Schon als RTR Modell glänzt der TRX-4 mit einem Lenkeinschlag von 45°.

Servo mit Metallgetriebe

Auch hier wurde nicht gespart und gleich ein Servo mit Metallgetriebe verbaut.

Regler XL-5 HV

Der XL-5 HV ist wasserdicht, 3S LiPo fähig und für eine reibungslose und präzise Steuerung wurden neue Geschwindigkeitsprofile hinzugefügt. Bis zu 2 Stunden, sind mit einem Traxxas 3S 5000mAh iD LiPo Akku möglich!

Canyon Trail 1.9 Reifen

Die 1,9 Canyon Trail Reifen werden mit sehr weichen Einlagen geliefert. Montiert sind sie auf Kunststoff-Felgen welche für 12mm Radmitnehmer passen.

Metall Links

Die Links sind schon im RTR Set aus Metall

Aluminum GTS Stoßdämpfer

Die Stoßdämpfer bestehen aus Aluminium und verfügen über Gewindesgehäuse für leichtes anpassen des Setups. Zudem haben sie eine O-Ring-Kappendichtung und zwei X-Ring-Wellendichtringe.

Zusammenfassung

    RTR-Modell mit scaliger Defender Karosserie

    Stahlrahmen

    Portalachsen

    Metall-Links

    Radstand: 324mm

    Gesamtlänge: 586mm

    Sperrbare Differentiale

    Motor: Brushed 550 Titan

    Regler: 3S Fähig, wasserfest, auswählbare Profile für Geschwindigkeit und Crawlen

    Metall Servo

    Aluminium Stoßdämpfer

    Kugelgelagert

    Batteriefach in der Mitte des Autos

The Traxxas TRX-4 Scale and Trail Crawler is an all-new Traxxas design that instantly obsoletes the status quo with greatly expanded features, versatility, and capability. In other words, we built it the Traxxas way, rugged, powerful, and ready for fun! With availability in Mid-May, it’s arriving just in time for spring and summer outdoor action. Check out the features and images below to get the latest scoop on this incredible machine.

Ultimate Ground Clearance

The TRX-4 Scale and Trail Crawler is equipped right out of the box with Traxxas' game-changing portal axle set. Portal axles lift the truck at the wheels for huge center pumpkin ground clearance. In order to achieve the same clearance with straight axles (and not get stuck), your tires would have to be over an inch taller than the TRX-4's tires. Straddling boulders with ease, the TRX-4 chassis definitely takes the path less travelled and simply leaves all the others behind.

Torque Twist Eliminated

The portal axles use gear reduction right at the wheels that dramatically reduces undesirable torque twist. Total axle gear reduction is over twice non-portal designs. The Titan 550 motor torque is translated into straight, powerful, forward motion, rather than wasted energy twisting your rig right off the rocks.

Improved Geometry

Portal axle geometry raises the axle link mounts and center driveshaft, greatly reducing critical driveshaft and suspension link angles. This means less strain on the driveshafts, and the higher suspension links provide greater clearance with less scraping and dragging across the rocks. The steering drag link and tie rod are also raised up and out of harm's way.

Rigid Steel Frame

A heavy-duty formed-steel ladder frame with molded cross members creates an extremely rigid backbone that lets the suspension do the work it was designed to do. You’ll feel the difference on trails where the elimination of chassis flex allows for precise wheel placement when navigating technical terrain.

45° Steering Angle

Traditional crawlers sacrifice turning radius for traction. The TRX-4’s remote locking differentials disengage to take full advantage of its superior 45 degree steering angle. Once you clear the obstacle, re-engage the differentials for ultimate traction

Metal Gear Digital Servo

A new full-metal gear digital servo gives you the durability and steering authority you need to confidently and reliably power through tough situations

Waterproof

Traxxas was the first to bring you fully waterproof RC vehicles years ago with our innovative designs. The TRX-4 Scale and Trail Crawler is fully waterproof for how you like to really play, not “splash resistant.” There is a big difference. Traxxas’ patented innovation gives you the freedom to tackle creeks, snow, and mud without worrying about water in your electronics.

Scale Detail

The TRX-4 Trail and Scale is being shown with the legendary Land Rover Defender body, complete with exciting scale details for an authentic 4-wheelin’ experience. We’ve included a functional spare wheel and tire, an off-road jack, and spare fuel canisters. Secure your trail gear in the included roof basket. There’s even a snorkel for taking the waterproof TRX-4 through creek crossings. The rugged bumpers provide clearance and protection and are equipped with recovery D-rings. The front bumper is designed to be compatible with many popular off-road accessories

Inner Fenders

The scale details did not stop with the body. We went underneath to install detailed inner fenders that integrate with the scale look of the floor pans and shock towers, keeping rocks, mud, and twigs out of the chassis. The inner fenders are also equipped with pockets to install our optional LED rock light kit (sold separately) to light up the night trail, casting light right where it’s needed. The rock lights make changing a “flat tire” on the trail a breeze! ;-) Integrated rock sliders help protect the body from damage.

Tough, Lightweight Pickup Truck Body

Low profile bumpers for increased clearance

Red differential covers and D-rings

Trail-Tuned XL-5 HV Waterproof Electronic Speed Control

Fully waterproof design

Five drive profiles

Sport Mode — forward / brake / reverse

Race Mode — forward / brake / no reverse

Training Mode™ — 50% forward / 100% brake / 50% reverse (patented)

Trail Mode — forward / brake / reverse / with trail-tuned drag brake in neutral

Crawl Mode — forward / instant reverse - no neutral with 100% hill holding brake

Traxxas EZ-Set® one-button setup

Large, efficient heat sink

Wide voltage latitude 6–7 cell NiMH (7.2–8.4V) and 2–3s LiPo (7.4–11.1V)

Two stage low voltage protection (LVD)

Motor

Powerful Titan™ 21T reverse rotation motor with internal cooling fan

Precise preset gear mesh adjustments

Motor retention separate from gear mesh

Portal Axles

Increase ground clearance

Eliminate torque twist

Steel gears

Improve axle geometry and reduce strain on driveshafts

Rigid Steel Frame

1.5mm thick steel frame rails increase torsional rigidity

Innovative design allows four wheelbase positions (300mm, 312mm, 324mm, 336mm)

Adjustable rear shock tower positions for SWB and LWB configurations

Bumpers adjust fore and aft

Rugged rock rails adjust for width

Wire routing clips integrated into frame rails

Drivetrain

Full-time shaft driven 4-wheel drive

Tough 6mm stub axles

Steel front CV driveshafts

Hardened steel rear axle shafts

Spool-locked front and rear differentials

Steel gear transfer case

Innovative Battery Compartment

Hinged battery strap allows quick and easy battery access

No pins to lose

Accommodates different height batteries

Accepts full-size long battery packs

Integrated compartment accepts smaller 1/16 scale batteries (with optional strap)

Transmission

Single-speed with steel gears

Dual horizontal shafts

Twin friction plate slipper clutch

Easily removed for servicing

Steering

Chassis mounted 2075X metal gear digital servo

Superior 45° steering angle

Direct steering (no servo saver)

Steering geometry corrected for bump steer

Suspension

Front — 3 link with panhard

Rear — triangulated 4 link

Heavy-duty rod ends with steel hollow balls

5mm diameter steel link rods with 4mm threaded ends

Aluminum GTS Shocks

Oil-filled coilover GTS shocks exclusive to TRX-4 chassis

Silver-anodized aluminum bodies

Threaded bodies with collars easily adjust ride height

Silky smooth damping for the toughest trails

O-ring cap seal and dual X-ring shaft seals

Wheels and Tires

Rugged black 5-spoke wheels

Pre-mounted 1.9” Canyon Trail tires with trail-tuned foam inserts

Trail tuned S1 rubber compound

12mm steel hex

TQ™ 2.4GHz 2-channel transmitter

Patented O-Ring Sealed Watertight Receiver Box Keeps the Micro Receiver Dry

Sealed Ball Bearings

Hex Hardware with Rust-Resistant Black Oxide Coating

Fahrzeuge (Alle Attribute)

Fahruntergrund:
  • Offroad / Gelände
Antriebsart:
  • 4WD
Bodenfreiheit mm ca.:
  • 80

Flugzeuge

Fertigungsgrad:
  • RTR ohne Akku + Ladegerät

Boote

Altersempfehlung (Planet-rc):
  • ab 6 Jahren
Empfohlener Akkutyp:
  • Lipo oder NimH Akku

Akku

Skill Level:
Einsteiger
Breite mm ca.:
  • 248
Höhe mm ca.:
  • 241
Gewicht g ca.:
  • 2630

Fahrtenregler

Max. Betriebspannung:
  • 11.1 Volt

Motoren Elektro

Motor Antriebs Typ:
  • Elektro Brushed (Bürstenmotor)
LED Beleuchtung:
Vorbereitet (Optional)
Radstand mm ca.:
  • 312

Brushless Set

Geschwindigkeit km/h ca.:
  • 5

Reifen

Rad Durchmesser mm ca.:
  • 120
Felgengrösse:
  • 1.9 " (48 mm)

Felgen

Farbe:
  • Rot

Karosserien

Baugrösse Massstab:
  • 1/10
Fahrzeugart:
  • Scale - Offroad
Radaufnahme / Mitnehmer:
  • 12 mm

Servohörner

Länge mm ca.:
  • 557

Akkustecker

Stecker:
  • Traxxas, Traxxas ID

Werkzeug

Wassergeschützt:
Ja

Zum Betrieb dieses Modells wird folgendes Zubehör benötigt:

  • Fahrer der Geländefähig ist...✌
  • 1 Stk. 7.2V NimH Akku oder 7.4V oder 11.1V Lipo Akku mit Traxxas Stecker
  • Passendes Ladegerät
  • Lipo Sicherheitstasche (Bei Lipo Akku)
  • 4x AA Batterien für Fernsteuerung

Ausser dem Fahrer ✌ findest Du alles unter Zubehör / Tuning und Top Zubehör

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